Editörün Seçtikleri Günlük

Tem Otoyolunda Halay Çeken Muz

Temmuz Güncesi bu başkaca değil

01.07.2016 (cuma): Bugün öğretmen tatilimin ilk günü. Merhaba; deniz, kum, güneş, amele yanığı, ter…

02.07.2016 (cumartesi) : Tolstoy/ İvan İlyiç’in ölümü adlı kitabı okumaktayım. Santim santim ölüme gidiş, ölüm kokusu sinmiş her kelimesine hikâyenin. Ah Tolstoy büyük yazar Tolstoy, koca bilge. Sen gibisi gelmeyecek.0000000308511-1

03.07.2016(pazar) : “İnsana düşen, tüm libaslarından sıyrılıp seyretmektir ölümü” /alıntı/

04.07.2016 (pazartesi) : Bir ramazan daha batıyor ruhumun ve bedenimin limanında. Elveda diyoruz, elveda… El gibi değil lakin yâr gibi.

05.07.2016 (salı) :  Bayram vol 1; bir ramazan bayramında daha sizlerle olmanın haklı gururunu yaşıyoruz efenim. Tüm oruçlar tutuldu, dualar edildi, teravihler kılındı. Ödül olarak da Rabbim bana şeker tadında bir bayram yollamış adrese teslim hem de. Çok verensin yüce Rabbim, çok kibarsın.bayram ÅŸekeri 2

06.07.2016 (çarşamba) : Bayram vol 2; akraba ziyaretlerine gidiliyor. Çektim siyah beyaz şalvarımla siyah tişörtümü, başımda olmazsa olmaz kırmızı bandanam. Ohh mis. Başlasın artık siz nasılsınız efendim fasılları. Bir şeker aldım, ısrar hop ikinci de cepte. Tatlılar… -Ay ben yemesem, hani ilk günler ya midem kötü olmasın sonra.

-Bi tane ye canım, bi şeycik olmaz.

Çay harareti alır. Evet, evet haklısın teyzeciğim. Ee yiyeyim bari napim.

07.07.2016 (Salı) : Bayram vol 3; silik geçti. Kimse de gelmedi. Evdeydik yani.

08.07.2016(Çarşamba):  Bayramı da uğurladık. Su da döktüm ardın sıra tez gelsin gari. Biz de napalım işte bayramlık halıları kaldırıyoruz günlüklere rutin dönüş. Bayramlık çilem.

09.07.2016(Perşembe):  Bu satırları Van- İzmir seferini bilmem kaçıncı kez atan Sunexpres uçağında yazıyorum. Çaktırmadan önümdeki kartta sunexpress’in nasıl yazıldığına baktım. Bir s eksik yazmışım. Uçmak güzel, Allah’a daha yakın olduğunu hissediyor insan.

10.07.2016(Cuma): Çeşme plajından sesleniyorum. Herkes çok eğleniyor. Ben hariç. Seni çok özledim. Hava da öyle bunaltıcı sıcak değil. Olsun yine de seni çok özledim.8e374e3fef9f44998a18e6b52a3dbbd8_1373059597

11.07.2016(Cumartesi): “Şımarık” isimli bir gece kulübünde hayatımda hiç oynamadığım kadar oynadım, dans ettim. Hiçbir düğünde eğlenmediğim kadar eğlendim. Boşuna düğün yapmayın valla toplayın milleti kulübe gelin.

12.07.2016(Perşembe): Ah Şirince… Sana güzel bir yazı yazacağım ahtım olsun. Şımar şımarabildiğin kadar. Ama şimdilik hoşça kal.

13.07.2016(cuma): Pamukkale otobüs firması. İzmir-Bodrum karayolu. Koltuklar rahat; lakin şoför ve muavin çok asabi. Aman neyse tatil tam gaz devam ediyor.

14.07.2016(cumartesi): Merhaba Bodrum. Bodrum… Bodrum… Meşhur Bodrum. Yahşi Otel. Yeni değil, orta sınıf. Havuz var, denize yakın bu kâfi. Bakalım kahramanımızı neler bekliyor. Ayrıca bir Bodrum yazısı da yazılacak! Şart oldu.Bodrum

15.07.2016(pazar):  Barlar, eğlenceler, şuh kahkahalar, şortlar, uçuş uşuş etekler, yanık tenler, klas parfüm kokuları, şişko turistler, şaklaban niyetine kullanılan 15-16 yaşlarında barların giriş kapılarında dansöz gibi oynatılan doğulu gençler, içkiler, su misali akan içkiler, gündüz boşalan, gece ise tıklım tıklım sokaklar, milleti kazıklamaya çalışan dükkanlar, balayı çiftleri (hemen belli ediyorlar kendilerini, ürkekler) güneş kremleri, yağları vıcık vıcık, rengarenk plaj havluları, buzlu taze meyve suları… İşte size Bodrum.

16.07.2016(pazartesi): Birkaç baldırı çıplak darbe yapıyordu hani? Noldu?

17.07.2016(Salı):  Dönüş günü geldi çattı maalesef. Bavulumu topladım. İçerisinde güneş yağına bulanmış kirli çamaşırlarım, yüreğimin ceplerinde ise yaşanmışlıklarım var. Tabiî ki beraberinde bi dolu yazı.TATIL-DENEYIMI-GENEL4

18.07.2016(çarşamba): “ İsa öldüğünde: Rabbim! Ruhumu ellerinin arasına bırakıyorum. ”dedi.

19.07.2016(perşembe):  Yani gezmek filan iyi hoş da insan yatağını özlüyor be!

20.07.2016(cuma):  Bugün de güneş batıyor ve beraberinde ömrümün bir parçasını da götürüyor.

21.07.2016(cumartesi):  Bitmek bilmeyen gün yapmış Allahım. En uzunundan…

22.07.2016(pazar): “Gerçek din akla aykırı olmaz.”photo

Bilgelik Takvimi/Tolstoy

23.07.2016(pazartesi):  Unutmayın dünyada yaşamıyorsunuz, sadece dünyadan geçiyorsunuz.

24.07.2016(Salı): Yine yapıyorum planları ağustosun onuna. Hadi bakalım hayırlısı.

25.07.2016(çarşamba): Bu ayki tarifim: Kabaklı Omlet.

Malzemeler:

*İki adet yeşil su kabağı

*Tereyağı (Orta boy patates büyüklüğünde)

*İki yumurta

*Karabiber, tuz

*Ha bi de rende

Yapılışı: Önce kabakları bir güzel, rendenin iri kısmı ile rendeliyoruz. İri göz şart. Tavada erittiğimiz tereyağında kabaklarımızı bir güzel kavuruyoruz. Üzerine tuz ve karabiber ekiyoruz. Kabaklar hafif pembeleşince üzerine çırptığımız yumurtaları döküyoruz. Afiyet olsun. Bu kadar işte. Basit tariflerim devam edecek. Ağustosta güzel bir tatlı tarifim var. Kaçırmayın.913-kabakli-omlet-302x227

26.07.2016(perşembe): İmparator Jinx-Heng’in banyosuna şu sözler kazınmıştı:

“Kendini her gün yenile ve sil baştan yeniden başla.”

27.07.2016(cuma):  Bugün vişne kaynattım ve kendi meyve suyumu yaptım. Fena olmadı.

28.07.2016(cumartesi): Van Özel Eğitim ve Rehabilitasyon merkezinde ilk Türkçe dersim. Çok heyecanlıyım. Ömerimi anacağım sık sık biliyorum.

29.07.2016(pazar):  “Çün Mansur gördü ol menim dedi,  Od’a yaktılar işittin anı”

Yunus Emre36d28f35adc87bf785f64b0047e59c28

30.07.2016(cumartesi):Tezekle odunu def ettik, Aygaz aldık rahat ettik” Evvel zaman Aygaz reklamından.

31.07.2016(pazar):  Ne de güzel demiş şair: “ Hiç ayrılamam derken, kavuşmak hayal oldu.”